30 Ekim 2016

Kendini Bilmek Önemli


Artık yeni bloğumda yazıyorum.Bu www.mesuthocaoglu.com linkten takip edebilirsiniz.   



  Düzenli olarak yazmaya karar vermeden önce izlediklerimden, okuduklarımdan ve arkadaş ortamında konuşulanlardan yola çıkarak " şunu da yazmalıyım " adı altında bir sürü konu bulurdum kendime.Düzenli olarak yazmak, işin ciddileştiği ama benim işi şu anlık ele alamadım nokta.Daha önceki deneme yazılarımda aşk adına yazdığım 20'den fazla konu olmasına rağmen.

Karmaşık ilişkilerimden, söylemek isteyip de söyleyemediklerimden oluşan yazılar.Başlangıç noktaları oldukları için onları silemiyorum.Bir anda oluşan bir heves de değil bu yazma isteği.Kişilere özel yazdığım yazılardan sonra beğenilmesiyle birlikte hoşuma giden bir durum.Zamanla da içimde oluşmuş yazmaya aç bir kişilik özelliği.

Bunu ve bunun gibi yazılarımı kim okuyacak gibi de bir kaygım hiç olacağını sanmıyorum.O kadar konuşkan biri değilim fakat ben konuşmaya başladığımda oyları genelde kendi tarafıma toplarım.Bunun en başlı sebeplerinden biri de tartışılan veya konuşulan konuyu her bireyin fikrini dinledikten sonra konuya dahil olmamdan kaynaklanıyor.İyi bir dinleyiciysen kişilerin bütün eksi ve artılarını görebilir söylediklerinle onları gayet rahat bir şekilde yönlendirebilirsin.

Bir konu hakkında konuşurken dahi o konuya ne kadar hakimsen o kadar dinlenir ve karşındakini duruma göre söylediklerinle ikna edebilirsin.Eğer söylediklerinde kesinlik söz konusu değilse karşındakinin seni " hııı sonra " gibi kelimeler ile geçiştirip dinliyormuş havasında sıkılmasına sebep olacaksın.Yazmakta buna benziyor bir yerde.Ne kadar belli başlı yazma teknikleri olsa da senin yazdıklarına hakim olman gerekiyor.Bunun içinde yazmaya başlamadan önce yazacağın konu hakkında araştırma yapmak çok önemli rol oynuyor.Gerek bilim gerek bilim kurgu olaylara ilgi duyduğumdan sık sık aklıma takılan soruların cevaplarını uzun araştırmalarla bulmaya çalışırım.
Buda bir yerde yazacağım makaleler hakkında artı kazandırıyor bana.Sonuçta ne iş yaparsak yapalım zevk almamız gerekli.

0 yorum:

Yorum Gönder